Носити сорочку в кабіні ПС – це не те саме, що носити її в офісі. Тим паче, коли йдеться про літаки GA: закрите тісне та мало провітрюване приміщення, де постійно треба бути активним як фізично, так і розумово. З урахуванням низького клімат-контролю, ви пітнієте буквально щоразу під час польоту. У неякісній уніформі пілот відчуває дискомфорт набагато сильніший, ніж офісний співробітник. При цьому вам завжди потрібно виглядати презентабельно для своїх колег, керівників і пасажирів.

На своєму досвіді я хочу поділитися з вами інформацією, як знаходити якісні льотні сорочки, на що звертати увагу та яким брендам особисто віддаю свою перевагу. Сподіваюся, що моя стаття допоможе багатьом з вас зберегти свої гроші та позбавити себе від сумнівного одягу в майбутньому.


На що звертати увагу, коли обираете льотну сорочку

Як часто ви звикли літати? І як довго при цьому знаходитесь у кабіні повітряного судна? Відповіді ці питання знати дуже важливо, оскільки вони визначають вибір льотної сорочки. Якщо ви літаєте по кілька годин на день, вам не потрібна сорочка, що занадто обтягує. Сорочка повинна виглядати на вас презентабельно та охайно.

Мал. 1. Пілот у формі біля літака


Ось кілька рекомендацій щодо того, як вибрати для себе формену сорочку:

Комфорт. Зрозуміти, наскільки зручно вам буде у вибраному одязі, можна лише примірявши його. Якщо ви купуєте у магазині, у вас більше шансів це зробити. Але якщо ви замовляєте через інтернет, то можете надіти її тільки після того, як вона прийде поштою.

Зверніть увагу на тканину. Сорочки зі 100% бавовни краще провітрюють тіло. Але тканини з домішками бавовни та поліестеру мають кращу еластичність. У таких сорочках легше рухатися всередині кабіни ПС, дотягуватися до різних тумблерів або до сумки, що лежить на задньому кріслі.

Я віддаю перевагу сорочкам з м'яких тканин. Дивлюся на такий показник, як GSM – поверхневу густину. Вона визначає кількість грам ниток на квадратний метр тканини. Чим більше ниток, тим гладкішою, м'якою та міцною є тканина. Це дуже важливо, особливо для комірця. Ми постійно рухаємо шиєю і тремося шкірою об тканину. Чим вище GSM, тим приємніше буде торкатися такої сорочки тілом.

Довжина. У сорочці з довгим рукавом влітку спекотніше, ніж у сорочці з коротким рукавом. Особливо це стосується польотів у тропіках в умовах тісної та гарячої кабіни повітряного судна. Однак довгі рукави захистять вас від підвищеного ультрафіолетового випромінювання на великій висоті. Вони захистять вашу шкіру від прямих сонячних променів.

Крім того, сорочки з довгим рукавом допомагають приховати зовнішні недоліки, на зразок старих татуювань, або наявні шрами на руках.

Зносостійкість. Хорошу сорочку ми носимо роками, при цьому вона не рветься і завжди виглядає як нова. На ній не відвалюються гудзики, не утворюються катишки. У малій авіації пілот часто буває і вантажником, і паливозаправником, і мийником, і техніком. Не раз я псував сорочку, коли піднімався драбиною з каністрою бензину, або коли лазив під літак під час передпольотного огляду.

Дивіться на те, щоб у гудзиків було 4 отвори, а не 2. Тоді у вас буде менше шансів, що вони колись відірвуться. Шов на сорочці повинен бути подвійний, щоб не розірвати його через тривале носіння. Чим більше бавовни у складі тканини, тим менше з'являтиметься катишок.


Мал. 2. Льотна форма пілота


Захист від плям. Цей показник важливий для тих, хто часто працює з ПММ: заливає моторне масло, заправляє паливо в бак, зливає відстій тощо. Я періодично злітаю і сідаю на ґрунтові ЗПС, а в таких місцях завжди буває брудно.

На жаль, я ще не зустрічав такі сорочки з брудовідштовхувальною та водовідштовхувальною властивістю. Потрібно шукати окремий засіб для обробки плям. Порадьтеся з виробником сорочки або з продавцями магазину, яким засобом краще виводити подібні плями.

Посадка. Сорочку, яка добре сидить на тілі, зручніше носити, так як її легше заправляти в брюки. При цьому нижня частина сорочки не буде вибиватися назовні. Дотримування стандартних варіантів посадок коміра та манжетів буде недостатнім. Намагайтеся виміряти параметри свого тіла, щоб підібрати ідеальний розмір форми.

Відомі бренди дають високу гарантію якості. Це означає, що розмір 16 завжди відповідатиме розміру 16, а не 16.5 або 15.5. Набивши вже собі шишки на подібних справах, я тепер купую льотну форму лише від перевірених виробників чи дистриб'ютерів.

Мал. 3. Льотна сорочка з гарною посадкою


Захист від складок та наявність ярликів. Пілот повинен завжди охайно виглядати, незалежно від обставин. Якщо ви прийдете розпатланим і в погано випрасуваній сорочці, ви не викликатимете такої сильної довіри з боку пасажирів. Коли ви відлітаєте у відрядження та заселяєтеся в апартаментах, часто не буває можливості попрасувати форму та бути у чудовому вигляді.

Шукайте сорочки з ярликом "не мнеться" або "не прасувати". Після прання достатньо їх кинути у сушку – і все готово. Такі сорочки зберігають свій зовнішній вигляд протягом 10 годин роботи.

Сорочки з ярликом «легке прасування» є наступними за ефективністю. Але на них з'являється більше складок під час польоту, ніж у попередніх.

Дивіться, щоб на вашій сорочці не було ярлика «легкозаймиста». На жаль, в авіації трапляються різні ситуації, включаючи пожежи на борту ПС. Одяг, який буде на вас одягнений у цей момент, визначить, чи залишитеся ви неушкодженими. Ось де якість сорочки дійсно має значення. Бавовна може спалахнути, але вона не розплавиться на вашій шкірі, на відміну від поліестеру або нейлону.


Які бренди сорочок рекомендую вибирати для льотної роботи

В останні роки з'явилося кілька крутих брендів льотного одягу хорошої якості за досить приємними цінами. Ось короткий огляд моїх улюблених виробників, які шиють спеціально для пілотів. Всі вони лежать у мене в шафі, і кожну з них я надягаю, залежно від ситуацій (і настрою, зокрема).


Льотні сорочки A Cut Above Uniforms

Один із найвідоміших брендів льотних сорочок США. Саме до них пілоти найчастіше звертаються у пошуках якісної уніформи. Власник цієї компанії раніше також був пілотом авіакомпанії, а тепер керує цим підприємством вже понад 10 років.


Плюси:

  • великий вибір підгонки за розміром;
  • для комірів є вкладиші від поту та плям;
  • широкий асортимент тканин;
  • стильний зовнішній вигляд;
  • після прання можна не прасувати.

Мінуси:

  • є моделі із синтетикою.

Мал. 4. Льотна форма A Cut Above Uniforms


A Cut Above Uniforms пропонує напівіндивідуальні сорочки для пілотів. Ви можете вибрати один із трьох типів крою та тканини, а також понад 20 варіантів розміру моделі. В результаті виходить майже індивідуальний підбір сорочки за чудовою ціною.

Крім сорочок, до лінійки A Cut Above Uniforms входять брюки, светри, кітелі, куртки, краватки, ремені та погони, причому різних кольорів. Всі елементи одягу та аксесуарів ретельно опрацьовані, щоб забезпечити пілотові ідеальну посадку до тіла. Також існують різні розміри під вашу статуру. Якість матеріалів створювалася таким чином, щоб забезпечити довговічність та комфорт.

Всі сорочки виготовлені із суміші бавовни та поліестеру. Вони досить зручні, а тканина зі спандексу безумовно допомагає легше рухатися в сидячому положенні.


Льотні сорочки Van Heusen

Компанія Van Heusen виготовляє лінійку класичних сорочок для пілотів. Вона пропонує стандартні моделі, які ідеально підходять для роботи в авіації загального призначення. 


Плюси:

  • широкий асортимент моделей із різним кроєм;
  • довговічні;
  • підходять для льотної роботи з високим навантаженням;

Мінуси:

  • високий вміст поліестеру у стандартній лінійці сорочок.

Мал. 5. Льотна сорочка Van Heusen для пілотів


Синя сорочка Aviator з коротким рукавом – найпопулярніша модель у лінійці. Її зазвичай купують «активні пілоти», які літають із ранку до ночі, обслуговують літак, паралельно займаючись іншими не менш важливими справами. Її можна прати в будь-якому режимі та спокійно прасувати. В ній є все, що потрібно для комфортної роботи в кабіні повітряного судна: передні кишені, тримачі для ручок, місце для погонів та довга спинка, яку можна заправити у штани чи джинси. Сорочка Aviator поставляється у стандартній посадці та з різними варіантами розмірів.


Купуйте тільки найкращі льотні сорочки

Пройшло багато часу до того, як я зрозумів, що виявляється можна комфортно почуватися в льотній уніформі. Ніякого подразнення в області шиї, ніякої задухи і більше ніяких жовтих плям, що в'їлися, від поту. А якщо захочеться розвернутися до заднього крісла і дістати пляшку води під час польоту, я вже не хвилююся, що моя сорочка може сіпати по швах.

Тепер я намагаюся купувати для себе сорочки, взуття, брюки та багато іншого – тільки з найміцніших матеріалів, якісного пошиття та надійною репутацією зі слів своїх колег.

Нагадаємо, що ви можете придбати льотний костюм AEROSPACE для пілотів

Вас також зацікавить модель літака Ан-225 "Мрія" у масштабі 1:400

Не забудьте про гарнітуру David Clark H10-66 для гелікоптерів