10 Sep
2 Коментарі
3965 Перегляди
Примітка редакції: враховуючи важливість і масштаби ситуації, яка, можливо,
триватиме ще довго, корисно іноді трохи відволіктися від основного тренду,
щоб відпочити та згадати яскравий світ легкої авіації, який, хоч і в
паралельній для нас реальності, але активно продовжує жити. Тож приємного читання!
Який вплив має YouTube на пілотів малої авіації? Якщо ми трохи покопаємось
у запитах, то побачимо безліч відео, де льотчики виконують неймовірні
трюки, що межують із небезпекою для життя. Тим не менш, вони набирають
мільйони переглядів і користуються шаленою популярністю.
Чи варто це того, щоб у якийсь момент пілота позбавили ліцензії? Чи того
гірше – якщо хтось зважиться повторити його дії і все обернеться «не так,
як планувалося»? Відповідді на ці питання можуть вплинути на майбутнє всієї GA
авіації.
Ті, хто активно стежать за авіаційним контентом у соцмережах, чули про
відео Тревора Джейкоба. Нагадаємо, що близько 8 місяців тому цей чоловік
записав ролик, як він у повітрі вистрибує з літака Taylorcraft після
загадкової «відмови двигуна».
Мал. 1. Кадр з відео Тревора Джейкоба
Члени команди Red Bull вирішили перевершити його та виконали більш удосконалений
трюк з «обміном літаками» для каналу Hulu. Під час трюку пілоти мали в польоті
вистрибнути з одного ПС і пересісти на інший. Але у результаті щось пішло не
так і один із двох літаків врешті розбивається. Не хвилюйтеся, всі пілоти
залишилися живі.
Мал. 2. Кадр з репортажу про Red Bull
Є ще третій випадок, який стався з авіаційним блогером Трентом Палмером: за рішенням FAA у нього припиняють ліцензію на 60 діб через те, що він зробив три низькі
проходи над будинком свого друга в Неваді, щоб проінспектувати нову ЗПС. Звинувачення полягало в тому, що Палмер пролетів надто низько
(нижче 500 футів) над людьми, будівлями та транспортними засобами без
наміру заходу на посадку. По суті це правило відноситься до шумового
забруднення.
Мал. 3. Кадр з відео-інтерв'ю Трента Палмера
Кожна з цих подій відрізняється між собою, але всі три говорять про одне й
те саме: FAA відчайдушно намагається взяти під контроль культурну
тенденцію, що швидко росте, і, здебільшого, зазнає невдачі.
Спотворені стимули Youtube
Перш ніж засуджувати радикальні рішення FAA щодо анулювання ліцензії всім вищевказанним пілотам, давайте об'єктивно поглянемо на кілька фактів.
По-перше, FAA не є лиходіями в даному випадку. Тревор Джейкоб цілком
заслужив такого результату: розбити літак заради переглядів на YouTube -
занадто необережний і безрозсудний вчинок, що ставить під загрозу всю
авіаційну діяльність.
Пілоти Red Bull мали більш чіткий план щодо виконання свого трюку, але вони
все одно не заслуговують на будь-яке співчуття. Вони попросили дозволу у
FAA, отримали відмову, проте всеодно зробили по-своєму. Як написав редактор
авіаційного журналу The Aviation Consumer: «Якщо ми погоджуємося з базовими
вимогами до навчання та ліцензування пілотів, ми також погоджуємося з
рамками правил, щоб уникнути повного хаосу». Трюк Red Bull проігнорував ці
правила.
Мал. 4. Момент втрати керування одного з літаків під час виконання стрибка
Справа Трента Палмера складніша. Ситуація, в якій він з дозволу свого
друга зробив три безпечні прольоти над будинками, завершилася безрозсудною
спробою розлякати всіх місцевих жителів шумною роботою двигуна. Якщо вірити
самому Палмеру, FAA критикує його за порушення процедури, яку вони
рекомендують виконувати пілотам під час посадки на незнайому місцевість.
Багато людей вважають, що FAA витрачає надто багато часу на дрібні та
незначні події.
Звідки така увага до Палмера з боку FAA? Тільки їм одним це відомо. Однак
деякі користувачі мережі впевнені, що FAA таким чином намагаються налякати
наслідками інших блогерів, які продовжують виконувати трюки, небезпечні для
себе та оточуючих.
І тут знову спливає ще один незграбний факт, який треба визнати: в
інтернеті справді поширюються тренди на деякі невиправдані трюки в повітрі.
Стимули, створені величезною конкуренцією за перегляди на YouTube, рідко
пов'язані з безпекою польотів.
Давайте поглянемо правді у вічі – нудні польоти з ідеальними посадками
набирають від сили кілька тисяч переглядів, а стрибки з літака можуть
набирати від сотень тисяч до мільйонів переглядів. Алгоритми YouTube
створені таким чином, що ви можете робити «правильний контент» без
порушення правил безпеки або заробляти великі гроші на своїх відеороликах. Але ви не можете робити те й інше одночасно.
Якщо ви думаєте, що це твердження є хибним, просто ще раз відкрийте відео з
Тревором Джейкобом: його відео набрало вже 2,7 мільйонів переглядів. І річ
не тільки в ньому: десятки інших каналів знімають власні відео, коментуючи
його витівку. Це хибне коло, де обурення підживлює обурення.
Мал. 5. Кількість переглядів відео Тревора Джейкоба
На жаль, це не новина. З тих пір, як 400 років тому вигадали газети,
творці контенту досі переслідують підписників шокуючими історіями та
рекламними гачками. Що змінилося останнім часом, то це масштаб. Щодня
на YouTube завантажують понад 700,000 годин відео, що у тисячі разів
більше, ніж вся телеіндустрія, створена 50 років тому. Навіть якщо
99,99% цих роликів не стосуються авіації, то 0,01% – це 70 годин нового
авіаційного відеоконтенту для глядачів щодня.
Не заохочуйте погану поведінку
Звичайно, не всі пілоти-блогери потрапляють у цю пастку. Є дуже багато
авіаторів, які регулярно випускають чудові пізнавальні відео.
Погодьтеся, їхня робота над кожним роликом справді вражає: за кожною
хвилиною веселого крос-кантрі стоять години виснажливої роботи над
монтажем, сценарієм, добіркою якісної техніки для зйомок, щоб глядач
почувався максимально легко та комфортно під час перегляду. Вони
фанатично ставляться до безпеки польотів і намагаються не подавати
поганий приклад для теперішнього і майбутнього поколінь.
Знаєте, що найбільше розчаровує у цьому випадку? Коли кілька
несумлінних авіаблогерів привертають величезну увагу міжнародних
організацій та підривають довіру всього авіаційного ком'юніті – саме це
відбувається останні кілька років. Трент Палмер не винен у тому, що
Тревор Джейкоб вистрибнув із працюючого літака заради хайпа. Але такі
вірусні відео мають ефект доміно, які безумовно тягнуть за собою решту
блогерів.
Мал. 6. Кадри з відео Тревора Джейкоба
Що нам лишається робити? Насамперед, ми не закликаємо любителів авіації
перестати дивитися YouTube. Ми рекомендуємо підтримувати тих блогерів,
які намагаються знімати ролики на совість: підписуватися, ставити
лайки, донатити їх на Patreon, купувати їх мерч і таке інше.
Намагайтеся ігнорувати тих, хто відкрито псує нам репутацію.
Це складніше, ніж здається. Оскільки в інтернеті немає «вартових
порядку», нам доводиться приділяти багато часу, щоб знайти якісний
контент. Як зазначив директор школи письменницької майстерності Девід
Перрел, «інформаційній достаток, як і всі інші види достатку, погані для
середньої людини, але хороші для невеликої кількості людей». Це
означає, що на YouTube більше якісного контенту, ніж на будь-якій іншій
платформі, але він, як і раніше, затьмарюється величезною кількістю
сміття. Якщо ви активно не шукатимете корисні для себе речі, вам будуть
подавати треш під виглядом цукерки в красивій обгортці.
У наші дні багато пілотів люблять знімати відео про те, як вони з
друзями чи з родиною літають між містами та країнами. Деякі роблять
навчальні відео про принципи польотів. Такий контент є дуже цінним, і саме його
потрібно піднімати до топ-запитів Youtube. Творцям таких відео важливо
заздалегідь планувати те, що знімати на камеру. А щоб вас не
спокушали якісь спонтанні рішення, на кшталт того, щоб раптово
вистрибнути з літака, візьміть із собою другого пілота, який буде з
вами поруч і не дасть вчинити поспішних і необачних дій.
Найголовніше, сфокусуйтеся на справжньому досвіді пілотування, а не на
гонці за підписниками чи у прагненні стати інфлюєнсером. Межа між
тим, щоб ділитися з людьми своєю пристрастю до авіації та бажанням
монетизувати свій блог дуже тонка. Її перетин часто призводить до
негативних наслідків. Також не забувайте час від часу літати із
вимкненими камерами – це здоровий спосіб детоксикації від усього
непотрібного.
Top Gun досі у топі?
Ще до того, як вийшло продовження популярного фільму «Top Gun: Maverick»,
трейлер сиквелу встиг набрати більше 37 мільйонів переглядів на
YouTube. Шах та мат, Red Bull!
Мал. 7. Постер фільму «Top Gun: Maverick»
1986 року показали фільм «Top Gun», який зібрав у
прокаті понад 430 мільйонів доларів. Він досі входить до списку
найкращих фільмів усіх часів. Цікавий факт: після його релізу в США
збільшилася кількість охочих завербуватися на службу до ВПС на 500%.
Якщо зараз запитати у молодих курсантів, що вплинуло на їхнє рішення
стати пілотом, одна половина скаже, що це був фільм «Злови мене, якщо
зможеш», а інша половина скаже - «Top Gun».
«Top Gun» досяг успіху в епоху масової культури і вплинув на кілька
поколінь уперед. Коли YouTube ще не було, глядачам доводилося сидіти в
кінотеатрі з іншими відвідувачами і дивитися ту саму історію, з тими
самими акторами. Великі фільми ставали цілою культурною подією, про яку
могли говорити мільйони людей.
Є ще одна ключова відмінність між великобюджетними голлівудськими
фільмами та влогами на YouTube – це справжність історії. Звичайно,
сюжет фільму здається нам цілком реальним, але це далеко не так, на
відміну від роликів Джейкоба Тревора або пілотів Red Bull. Такий вплив
має наслідки для безпеки та впливу на глядача. Ми дивимося на відео з
YouTube та розуміємо, що можемо повторити низький прохід над будинками
та машинами. Але в той же час ми дивимося на Меверіка з фільму «Top Gun» і розуміємо, що не можемо вступити в бій проти МіГів, будучи пілотом
маленької Цесни.
Чи зможе новий «Top Gun: Maverick» стати новим натхненням для
майбутнього покоління молодих підлітків? Кіностудія неабияк попрацювала
над тим, щоб створити грандіозний бойовик про реально існуючу школу Top
Gun, але навряд чи цей фільм чинитиме такий самий культурний вплив, як
оригінал. У 2022 році Youtube набагато сильніше надихає та мотивує, ніж
будь-який сучасний голлівудський блокбастер. Щоб розважитись, діти
більше не біжать до кінотеатру – тепер на його місце прийшли соцмережі.
Знаєте, якщо подивитися на всю ситуацію з іншого боку, це навіть
непогано. Хоча GA авіація не може і не повинна контролювати все те, що
публікується на YouTube – у цьому є й увесь сенс. Платформа забезпечила
величезний імпульс для розвитку малої авіації. Пілоти отримали можливість
щодня ділитися радістю від польотів із широкою аудиторією – такого
ніколи не було раніше.
Мал. 8. Кадр з відео-блогу про навчання PPL
Важливо, що топові відеоролики часто фокусуються на кумедних аспектах
польоту, як правило, на літаках 60-річної давності, а не на більш
сучасних типах ПС. Це робить контент набагато привабливішим. Справа в
тому, щоб просто відпочити за переглядом відео. І на відміну від «Top
Gun», який мав 36-річну перерву між сиквелом, нові авіаційні ролики
виходять на YouTube щодня.
Пілоти повинні працювати над тим, щоб YouTube наповнювався надихаючим
контентом про польоти, а не про екстремальні трюки. Ми повинні підтримувати
FAA, EASA та ICAO загалом, коли вони переслідують чергових екстремалів
та повідомляти їх, коли ті заходять надто далеко. Та й взагалі ми всі
повинні розуміти, що все, що ми робимо в кабіні ПС, буде десь записано.
Авіаційна культура тепер залежить не від Голлівуду, а безпосередньо
від нас самих. Літайте так, наче на вас дивиться весь світ.
Нагадаємо, що ви можете придбати гарнітуру RayTalk PH-100AHC для гелікоптерів
Також ви можете знайти у нас зимові куртки Wellensteyn
Не забудьте про моделі літаків Ан-225 "Мрія" з випущеним шасі
2 Коментарі
Sve najbolje na
1
1
1
Лишити коментар